Projektek
Erasmus+ disszeminációs terv
A Vas Megyei Szakképzés Centrum (9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.) intézményei
1 | Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola 181101 | 9500 Celldömölk, Sági utca 65. |
2 | Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola 181102 | 9700 Szombathely, Szent Márton utca 77. |
3 | Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium 181103 | 9735 Csepreg, Rákóczi Ferenc utca 13-15. |
4 | Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikum 181104 | 9900 Körmend, Rákóczi Ferenc utca 2. |
5 | Vas Megyei SZC III. Béla Technikum 181105 | 9970 Szentgotthárd, Honvéd utca 10. |
6 | Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium 181106 | 9700 Szombathely, Petőfi Sándor utca 1. |
7 | Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum 181107 | 9700 Szombathely, Rohonci út 1. |
8 | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium 181108 | 9700 Szombathely, Hadnagy utca 1. |
9 | Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola 181109 | 9600 Sárvár, Kisfaludy Sándor utca 2/A |
10 | Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum 181110 | 9700 Szombathely, Zrínyi Ilona utca 12. |
11 | Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium 181111 | 9700 Szombathely, Nagykar utca 1-3. |
12 | Vas Megyei SZC Oladi Technikum 181112 | 9700 Szombathely, Simon István utca 2-6. |
13 | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum 181114 | 9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2. |
14 | Vas Megyei SZC Tinódi Sebestyén Gimnázium 181119 | 9600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2. |
OID azonosító | Szervezet / intézmény azonosítója | Szervezet / Intézmény szerepe az ERASMUS+ mobilitásban | Hivatalos név | Település |
E10261696 | 05487-ORG-00002 | Konzorciumvezető | Vas Megyei Szakképzési Centrum | Szombathely |
E10270958 | 05487-ORG-00003 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium | Szombathely |
E10270978 | 05487-ORG-00004 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola | Celldömölk |
E10270983 | 05487-ORG-00005 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | Szombathely |
E10001718 | 05487-ORG-00006 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola | Sárvár |
E10119808 | 05487-ORG-00007 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola | Szombathely |
E10126098 | 05487-ORG-00008 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum | Szombathely |
E10096291 | 05487-ORG-00009 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium | Szombathely |
E10271331 | 05487-ORG-00010 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Sárvári Tinódi Gimnázium | Sárvár |
E10149055 | 05487-ORG-00011 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC III. Béla Technikum és Kollégium | Szentgotthárd |
E10230367 | 05487-ORG-00012 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Oladi Technikum | Szombathely |
E10162404 | 05487-ORG-00013 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium | Csepreg |
E10272891 | 05487-ORG-00014 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikum | Körmend |
E10004077 | 05487-ORG-00015 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum | Sárvár |
E10078916 | 05487-ORG-00016 | Konzorciumi tag | Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum | Szombathely |
Disszemináció
Forrás: Blog.hu
Disszemináció 5 Ws modell alapján
Forrás: stockfresh.com
Miért terjesszük a projekt eredményeit?
- tudatosság-növelés miatt;
- a projekt hatása így még nagyobb lehet;
- a célcsoportokat és az érintetteket így jobban be lehet vonni;
- egy megoldás vagy tudás megosztása mások hasznára lehet;
- hatással lehet a szakpolitikára és a gyakorlatra;
- új kapcsolatokat alakíthatunk
Mit osszunk meg?
- Kézzelfogható eredményeket: például egy jól működő eljárást egy adott probléma megoldására; gyakorlati eszközt vagy terméket (pl. kiadvány); kutatási beszámolókat és tanulmányokat; jó gyakorlatokat és esettanulmányokat; értékelő beszámolókat; hírlevelet vagy szóróanyagot.
- Nem kézzelfogható eredményeket: például a résztvevők által elsajátított tudást vagy tapasztalatot; nagyobb kulturális tudatosság elérését a résztvevőkben; idegen nyelv elsajátítása. Ezek nehezebben mérhetők, itt hasznos lehet kérdőívet, interjút vagy önértékelést használni.
Kinek ?
- a résztvevőknek;
- az érintetteknek, szakértőknek, az adott területen dolgozóknak;
- döntéshozóknak helyi/regionális/nemzeti vagy európai szinten;
- a sajtónak és a médiának;
- a nagyközönségnek.
Hogyan? - Próbáljuk a legjobb megoldást megtalálni: minden új ötlet fontos!
- az EU-s disszeminációs platformon való közzététellel;
- a iskola és/vagy a centrum honlapján, közösségi médiában, blogján;
- a rendezvények, találkozók, workshopok, kiállítások alkalmával;
- célzott írásbeli anyagokkal sajtóban, hírlevelek, sajtóközlemények, szórólapok, kiadványok formájában;
- az audiovizuális médián keresztül, mint rádió, tévé, youtube videó, flickr, klippek, appok, podcastok;
- meglevő kapcsolatok és hálózatok kihasználásával.
Az eredmények terjesztése és széles körű hasznosítása egy jó projektnél több szempontból is előnyös: a projektben részt vevő partnerek jó híre nő; növeli az adott téma, társadalmi probléma, célcsoport iránti figyelmet; a szervezet felkeltheti az érdeklődők figyelmét.
Mikor? - Már a projekt tervezésénél se felejtsük el, aztán a projekt során, illetve a projekt támogatási időszaka után is tervezzünk vele.
- reális és tartható terveket készítünk, amikor a célcsoportokat és a határidőket kijelöljük;
- a disszeminációs tervet a projekt életciklusához alakítjuk ki;
- a terv maradjon rugalmas, hogy majd a projekt során a valósághoz lehessen igazítani.
A projekt előtt meghatározzuk, milyen hatást szeretnénk elérni, figyelembe véve, hogy kiknek és milyen módon kívánjuk a eredményeit terjeszteni.
A projekt közben életciklusának megfelelően; keressük meg a megfelelő médiát; iktassunk be rendszeres tevékenységeket, figyeljük a hatást a célcsoporton; vonjunk be másokat, ha úgy látjuk, rajtuk keresztül új területeket vagy felhasználókat is elérünk.
A projekt után ötleteljünk a további lehetséges együttműködésen; értékeljük a hatást és az elért eredményeket; keressük meg a megfelelő médiát.
Disszemináció célja
Az eredményeinek széles körű terjesztését, hasznosítását és láthatóságát jelenti a nemzeti és európai szakpolitika irányelvek és rendszerek megvalósításával és formálásával.
Az eredmények hasznosítása = a projekt kimeneteinek terjesztése
Az Erasmus+ programban beadott pályázatoknál meg kell határoznunk, hogy a mobilitás során végzett feladatunkat, szerzett eredményeinket, tapasztalatainkat hogyan és milyen módon terjesszük és tegyük mindenki számára elérhetővé.
Célcsoportok
A disszemináció közvetlen célcsoportját a felhasználók, valamint a szakmai partnerek jelentik.
A legfontosabb terjesztési szintek:
- saját intézményen belül
- az intézmény szűkebb / tágabb környezetében
- projektpartnerek körében
- a település szintjén
- regionálisan
- országos szinten
- nemzetközi szinten
- képzési szektor szintjén
- munkaerő-piaci szektor szintjén
Közvetlen célcsoportok:
- diákok
- tanárok
- szülők
- fenntartó
- partnerek
Közvetett célcsoportok:
- szakmai szervezetek
- más KIM fenntartása alatt lévő iskolák
- regionális szervezetek
- hazai civil szervezetek
- média
Disszeminációs tevékenységek, eszközök, üzenet, csatornák
A konzorcium eredményeinek megosztása a teljes mobilitási program során.
A legfőbb célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a megfelelő információink a különböző csatornákon, hogy bemutathassuk előkészületet, a program megvalósítását és az elért eredményeket.
Eredmények megosztására használt eszközeink:
- tanulói, oktatói beszámolók
- osztályfőnöki órák
- iskolai események
- személyes beszélgetések, találkozók
- előadások, konferenciák, szemináriumok
- workshopok, továbbképzések
- kiállítások, vásárok
- tévé, rádió
- közösségi média
- faliújság, információs állvány
- elektronikus média
- szórólapok, brosúrák, hírlevél
- írott sajtó, cikkek
- kiadványok
- hírek, írott sajtó, cikkek, sajtótájékoztató, sajtóközlemény
- szabadidős programok
- értekezletek
- tanári tájékoztatások
- online meetingek
- informális közösségi online csoportok
- e-kréta
Forrás: Simon Boglárka/TKA/Erasmus+/Segédanyagok a disszeminációhoz/
A sikeres bloggolás trükjei
Üzenet
„A jövő azoké, akik felkészülnek rá a jelenben.” – Közmondás
Szerezz nyelvi és szakmai gyakorlatot, nemzetközi elismertséget az ERASMUS + programmal Európában
A mobilitás során létrejött eredmények világos, közérthető megfogalmazása a hatékony disszemináció elengedhetetlen alapfeltétele.
A disszemináció tartalmának meghatározásakor figyelembe kell venni a célcsoportokat, ezért a közvetítendő tartalmak bemutatásának módja az egyes felhasználói csoportok számára eltérő, sőt szükségképpen különböző kell, hogy legyen.
Az üzenet egyszerű, tartalmában és nyelvezetében a célcsoportra szabott, reális információkat közvetítsen.
Mi a jelentősége a projektnek, mit várunk el eredményként.
Projekt során elért eredmények és események.
Tanulságok, dilemmák.
Csatorna
Mivel a különböző csatornáknak más-más előnyük és hátrányuk van, központi kérdés az adott célnak legmegfelelőbb csatorna kiválasztása.
- Hírlevél, újságcikkek, sajtóközlemény: Figyelemfelkeltés, szemléletformálás
- Beszámolók, szakmai cikkek, honlap: információk átadása a projektről
- Konferenciák, előadások, találkozók: Projektszakmai eredményeinek bemutatása, partner -és, kapcsolatépítés
Projekt eredményeinek bemutatása, partner-és, kapcsolatépítés
Forrás: EGER Disszeminációs előadás FINAL
Időterv
A projekt teljes időtartama alatt folyamatosan, figyelembe véve a projekt fázisait és a konzorcium tagjainak részvételét a mobilitásban.
Disszeminációs terv
Hatás és fenntarthatóság: Disszeminációs terv készítése egy projekthez segíthet abban, hogy a projekt hatása minél nagyobb és hosszabb távú legyen a résztvevők, partnerek, érintettek körében.
A disszeminációs terv:
- összehangolja, optimalizálja az elemeket;
- tervezhetővé teszi a megvalósítást;
- biztossá teszi a végrehajtást;
- biztosítja a mérhetőséget, számonkérhetőséget;
- szem előtt tartja a célkitűzéseket.
Projekt fázis | Disszemináció szintje | Motiváció elemei: várható előnyök | Disszemináció célcsoportjai | Disszemináció hatása: az információk kiválasztásához | Disszemináció módszerei: kommunikációs formák csatornák |
Tervezés
| konzorcium iskolák partnerek Tempus | Diákok és tanárok idegen nyelvi fejlesztése külföldi környezetben.
Nemzetközi kapcsolatrendszer élénkítése. (rövid és középtávon)
Szakmai elismertség növelése. (rövid, közép és hosszútávon)
Diákjaink és tanáraink számára naprakész szakmai tudás biztosítása a nemzetközi gyakorlatok által. (rövid, közép és hosszútávon) | diákok oktatók szülők centrumdolgozók partnerek támogatók érdeklődők szervezetek média |
Figyelemfelkeltés, szemléletformálás információk átadása a projektről A projekt szakmai eredményeinek bemutatása, partner és kapcsolatépítés | Közvetlenül az eredményekre épülő: konferenciák, előadások, találkozók: tájékoztatók, workshopok
Közvetett kapcsolatokra épülő: hírlevél, újságcikkek, sajtóközlemény, beszámolók, szakmai cikkek, honlap
|
Előkészítés
| |||||
Kivitelezés, megvalósítás | |||||
Befejezés, zárás
| |||||
Utánkövetés
|
Nemzetközi tapasztalataink
Nemzetközi tapasztalataink során fontos volt a nyelvgyakorlat, a szakmai, digitális ismeretek fejlesztése mellett a kapcsolatteremtés, az együtt gondolkodás, jógyakorlatok, új tanulási, oktatási módszerek, gyakorlati eljárások megismerése és a programok disszeminációja.
Pályázat típus | Pályázati kódszám | Pályázat neve | Célország/város | Dátum (év) | Iskola |
Határtalanul | HAT-20-03-0337 | A magyar történelem jeles helyszínei Délvidéken | Szerbia | 2022.05.17-21. | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum |
Határtalanul | HAT-20-03-0283 | Történelmi felfedezőút a Délvidéken | Szerbia | 2022.05.14-18. | Vas Megyei SZC Hefele M. Szakképző Iskola |
Határtalanul | HAT-20-03-0228 | Tündérkert_01 | Románia | 2021.09.13-19. | Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
Határtalanul | HAT-20-03-0229 | Tündérkert_02 | Románia | 2021.09.13-19. | Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum |
Határtalanul | HAT-19-02-0288 | Informatikáz(z)unk a magyar és délvidéki tájakon) | Szerbia | 2021.09.13-17. | Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum |
Határtalanul | HAT-20-02-0047 | Délvidéki várak-közös múltunk hajszálgyökerei nyomában | Szerbia | 2021.09.14-21. | Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola, |
Határtalanul | 2021.09.28-10.12. | ||||
Erasmus+ | 2019-1-HU01-KA102-060146 | Tanulói mobilitás | Olaszország - Milano | 2022.03.6-27. | Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola |
Erasmus+ | 2020-1-HU01-KA102-078151 | Tanulói mobilitás | Olaszország - Milano | 2022.10.09-30. | Vas Megyei SZC Oladi Technikum |
Erasmus+ | 2019-1-HU01-KA102-060348 | Oktatói és tanulói mobilitás | Olaszország - Milano | 2022.11.06-27. | Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum |
2022.10-20-30. | |||||
Akkreditált Erasmus+ | 2021-1-HU01-KA121-VET-000005487 | Tanulói mobilitás | Ciprus - Phafos | 2022.06.06-17. | Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium |
Németország- Berlin | 2022.06.06-17. | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | |||
Spanyolország -Mallorca | 2022.06.27-07.08 | Vas Megyei SZC III. Béla Technikum | |||
Spanyolország -Mallorca | 2022.09.05-16. | Vas Megyei SZC Oladi Technikum | |||
Németország - Drezda | 2022.10.30-11.12. | Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum | |||
Olaszország - Miláno | 2022.11.20-12.03. | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | |||
Olaszország - Miláno | 2022.11.13-11.26. | Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium | |||
Ciprus- Phafos | 2022.11.07 - 18. | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | |||
Lengyelország - Rzeszow | 2022.10.23-11.05. | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum | |||
Csehország - Prága | 2022.11.13 - 26. | Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum | |||
Olaszország - Miláno | 2023.02.06-17. | Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium | |||
Olaszország - Miláno | 2023.05.04-15. | Vas Megyei SZC Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum | |||
Németország - Drezda | 2023.05.08-19. | Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum | |||
Oktatói mobilitás | Olaszország-Celano | 2022.04.11-15. | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | ||
Írország-Dublin | 2022.04.04-15. | Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai, Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum, | |||
Szlovénia-Ljubljana | 2022.04.04-09. | Vas Megyei SZC Nádasdy Technikum és Kollégium | |||
Németország-Drezda | 2022.07.11-22. | Vas Megyei SZC Oladi Technikuma | |||
Málta-St.Julians | 2022.06.27-07.08 | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum, Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola, Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola, Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó, Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola | |||
Írország-Athlone | 2022.05.23-27. | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, | |||
Írország-Dublin | 2022.05.09-05.13. | Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó, Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola, |
ERASMUS+ Mobilitás programban a Vas Megyei Szakképzési Centrum munkacsoporttagjai | ||
Szentgyörgyvári Róbert | kancellár | info@vmszc.hu |
Rettegi Attila | főigazgató | info@vmszc.hu |
Birosz Pál Tamás | főigazgató-helyettes szakmai vezető | birosz.pal.tamas@vmszc.hu |
Szabó Zoltán | gazdasági vezető | szabo.zoltan@vmszc.hu |
Kiss-Bauer Szilvia | projektmenedzser | kiss.bauer.szilvia@vmszc.hu |
Nagy Zsanett | szakképzési ügyintéző ERASMUS+ ügyintéző | nagy.zsanett@vmszc.hu |
Varga Andrea | gazdasági ügyintéző | varga.andrea@vmszc.hu |
A disszemináció során alkalmazott tájékoztatási módok, felületek | ||||
Intézmény | Tájékoztatási módok, felületek | Tájékoztatás felelőse, gazdája | Elérés módja | Elérhetősége |
VMSZC | honlap | erasmus + munkacsoport | online | https://www.vmszc.hu |
VMSZC | facebook oldal | erasmus + munkacsoport | online | https://facebook.vmszc.com |
Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://barabas-sarvar.hu/ |
Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/profile.php?id=100057586024604 |
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.eotvoscell.hu/ |
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/profile.php?id=100021281034130 |
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | http://gepipari.hu/ |
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/GepipariSzombathely |
Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://hefele.edu.hu/ |
Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/pages/Hefele-Menyh%C3%A9rt-Szakk%C3%A9pz%C5%91-Iskola-Szombathely/500032576703199 |
Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.hbsz.edu.hu/ |
Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/hbsz.szhely |
Vas Megyei SZC III. Béla Technikum és Kollégium | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://bela-szgotth.edu.hu/ |
Vas Megyei SZC III. Béla Technikum és Kollégium | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/belasztg |
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.vas.keriszombathely.hu/ |
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/orlayszombathely |
Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://ntszki.hu/ |
Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/pages/N%C3%A1dasdy-Tam%C3%A1s-K%C3%B6zgazdas%C3%A1gi-Informatikai-Szakk%C3%B6z%C3%A9piskola-%C3%A9s-Koll%C3%A9gium/466500307179805 |
Vas Megyei SZC Oladi Technikum | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://oladi.edu.hu/ |
Vas Megyei SZC Oladi Technikum | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/profile.php?id=100043397214363 |
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.ptszki.hu/ |
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/vmszc.puskas |
Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikum | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.razso.hu/ |
Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikum | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/razsokormenddiak2016 |
Vas Megyei SZC Sárvári Tinódi Gimnázium | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.sarvaritinodi.hu/ |
Vas Megyei SZC Sárvári Tinódi Gimnázium | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/sarvaritinodi |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.sarvaritechnikum.hu/ |
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/SarvariTurisztikaiTechnikum2020 |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | honlap | igazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.savaria-szki.hu/ |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium | facebook oldal | igazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoport | online | https://www.facebook.com/savariatechnikum |
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara | honlap | szakképzési csoport honlap felelős | online | https://vmkik.hu |
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara | facebook oldal | szakképzési csoport facebook felelős | online | https://www.facebook.com/vasikamara |
EUROPEA - honlap | EUROPEA | EUROPEA szervezet nemzetközi oldala | online | https.//www.europea.org/ |
EUROPEA - facebook oldal | EUROPEA | EUROPEA szervezet facebook oldala | online | https.//www.facebook.com/EUROPEA.International-419162528179180/?ref=ts&fref=ts |
EPALE | e-Platform for Adult Learning in Europe | EPALE hivatalos oldala | online | https.//ec.europea.eu/epale/hu |
Schooleducationgateway | Schooleducationgateway | Schooleducationgateway hivatalos oldal | online | https.//www.schooleducationgateway.eu/hu/pub/index.htm |
E-twinning | E-twinning | Az európai iskolák közössége | online | https.//www.etwinning.net |
Pályaválasztási kiállítás és képzési vásár | VMSZC + 14 iskola | igazgató, erasmus iskolai munkacsoport | nyomtatott |
Iskolák bemutatkozó területe |
Iskolai hirdetőtáblák | VMSZC + 14 iskola | igazgató, erasmus iskolai munkacsoport | nyomtatott |
Hirdető táblák |
Iskolai nyílt napok | VMSZC + 14 iskola | igazgató, erasmus iskolai munkacsoport | film, nyomtatott anyag |
Video film, iskolai tájékoztató anyag |
Iskolai pályaorientációs programok | VMSZC + 14 iskola | igazgató, erasmus iskolai munkacsoport | film, nyomtatott anyag |
Video film, iskolai tájékoztató anyag |
Forrás:
- DEOR útmutató: Erasmus+ Programme Guide, Annex II, Készítette az NCSSZI Erasmus+ Ifjúsági Programiroda
- https://bagolyildiko.eu 13 disszeminációs tipp Erasmus+ pályázóknak
- EGER Disszeminációs előadás FINAL: Disszeminációs tréning ppt.
- E+_projektmenedzser_kézikönyv_halad_09_25.indd
The institutions of the Vas County Vocational Training Center (9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.)
See tables above!
Why disseminate project results?
To raise awareness;
The impact of the project can be increased;
Target groups and stakeholders can be better involved;
Sharing a solution or knowledge can benefit others;
It can influence policy and practice;
New connections can be made
What to share?
Tangible results: for example, a well-functioning procedure to solve a given problem; a practical tool or product (e.g. a publication); research reports and studies; good practices and case studies; evaluation reports; newsletter or leaflet.
Intangible results: for example, knowledge or experience acquired by participants; increased cultural awareness among participants; acquisition of a foreign language. These are more difficult to measure, and it may be useful to use a questionnaire, interview or self-assessment.
For whom?
the participants;
stakeholders, experts, people working in the field;
decision-makers at local/regional/national or European level;
the press and media;
the general public.
How? - Let's try to find the best solution: every new idea counts!
by publishing on the EU dissemination platform;
on the school and/or centre's website, social media, blog;
during events, meetings, workshops, exhibitions;
with targeted written materials in the press, in the form of newsletters, press releases, leaflets, publications;
through audiovisual media such as radio, TV, YouTube videos, flickr, clips, apps, podcasts;
by exploiting existing contacts and networks.
Dissemination and wide use of results is beneficial for a good project in several ways: it increases the reputation of the partners involved in the project; it increases attention to the given topic, social problem, target group; the organization can attract the attention of interested parties.
When? - Don't forget it when planning the project, and then plan with it during the project and after the project's funding period.
we make realistic and sustainable plans when we designate target groups and deadlines;
we develop the dissemination plan for the project's life cycle;
the plan should remain flexible so that it can be adjusted to reality during the project.
Before the project, we determine what kind of impact we want to achieve, taking into account who we want to disseminate the results to and how.
During the project, according to its life cycle; find the right media; include regular activities, monitor the impact on the target group; involve others if we see that we can reach new areas or users through them.
After the project, we brainstorm on possible further cooperation; evaluate the impact and the results achieved; find the right media.
Dissemination objective
It means the wide dissemination, utilization and visibility of your results by implementing and shaping national and European policy guidelines and systems.
Utilization of results = dissemination of project outputs
In applications submitted to the Erasmus+ program, we must determine how and in what way we will disseminate and make available to everyone the tasks, results and experiences we have carried out during our mobility.
Target groups
The direct target group of dissemination is the users and professional partners.
The most important dissemination levels:
within one's own institution
in the narrower / wider environment of the institution
among project partners
at the level of the settlement
regionally
nationally
internationally
at the level of the training sector
at the level of the labour market sector
Direct target groups:
students
teachers
parents
maintaining
partners
Indirect target groups:
professional organisations
schools maintained by other KIM
regional organisations
domestic civil organisations
media
Dissemination activities, tools, message, channels
Sharing the results of the consortium throughout the entire mobility programme.
Our main goal is to reach as many people as possible with the appropriate information through different channels, in order to present the preparation, the implementation of the programme and the results achieved.
Our tools for sharing results:
student and teacher reports
classroom lessons
school events
personal conversations, meetings
lectures, conferences, seminars
workshops, further training
exhibitions, fairs
television, radio
social media
wall bulletin board, information stand
electronic media
flyers, brochures, newsletter
written press, articles
publications
news, written press, articles, press conference, press release
leisure programs
meetings
teacher information
online meetings
informal community online groups
e-chalk
Message
“The future belongs to those who prepare for it in the present.” – Proverb
Gain language and professional practice, international recognition with the ERASMUS + program in Europe
A clear, understandable formulation of the results achieved during mobility is an essential prerequisite for effective dissemination.
When determining the content of dissemination, the target groups must be taken into account, therefore the way of presenting the content to be conveyed must be different for each user group, and even necessarily different.
The message should be simple, tailored to the target group in its content and language, and convey realistic information.
What is the significance of the project, what do we expect as a result.
Results and events achieved during the project.
Lessons learned, dilemmas.
Channel
Since different channels have different advantages and disadvantages, the central issue is choosing the channel that best suits the given goal.
Newsletter, newspaper articles, press release: Raising awareness, shaping attitudes
Reports, professional articles, website: providing information about the project
Conferences, presentations, meetings: Presentation of project results, partner and relationship building
Timetable:
Continuously throughout the entire duration of the project, taking into account the project phases and the participation of consortium members in the mobility.
Dissemination plan
Impact and sustainability: Preparing a dissemination plan for a project can help ensure that the project's impact is as large and long-term as possible among participants, partners, and stakeholders.
The dissemination plan:
coordinates and optimizes the elements;
makes implementation planable;
makes implementation secure;
ensures measurability and accountability;
keeps the objectives in mind.
Our international experiences
In addition to language practice and the development of professional and digital skills, our international experiences have also included networking, collaborative thinking, learning about good practices, new learning and teaching methods, practical procedures, and the dissemination of programs.
Disszeminációs terv - 2023.06. hó.pdf
Disszeminációs terv - 2023.09. hó.pdf
Mobilitás értékelés sablon powerpoint - 2023.pdf
Mobilitás értékelés útmutató diákoknak - 2023.pdf
Mobilitás értékelés útmutató oktatóknak - 2023.pdf
Mobilitás értékelés, minőségbiztosítás - 2023.pdf
Oktatoi_oenertekeles_2023_10.ho.pdf
Tanuloi_oenertekeles_2023.pdf
Vas Megyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2021.pdf
Vas Megyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2023.05. hó.pdf
Vas Vármegyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2023.10. hó.pdf
VMSZC_disszeminációs tev_20230605.docx