SZC logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum

OM kód: 203062 | 9735 Csepreg, Rákóczi u. 13-15.

Intézmény logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium

HírekKözérdekű adatokCLASSROOMKRÉTA
Széchenyi 2020

Projektek

Erasmus+ disszeminációs terv

A Vas Megyei Szakképzés Centrum (9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.) intézményei

 

1Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola 1811019500 Celldömölk, Sági utca 65.
2Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskola 1811029700 Szombathely, Szent Márton utca 77.
3Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium 1811039735 Csepreg, Rákóczi Ferenc utca 13-15.
4Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikum 1811049900 Körmend, Rákóczi Ferenc utca 2.
5Vas Megyei SZC III. Béla Technikum 1811059970 Szentgotthárd, Honvéd utca 10.
6Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégium 1811069700 Szombathely, Petőfi Sándor utca 1.
7Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum 1811079700 Szombathely, Rohonci út 1.
8Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium 1811089700 Szombathely, Hadnagy utca 1.
9Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola 1811099600 Sárvár, Kisfaludy Sándor utca 2/A
10Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikum 1811109700 Szombathely, Zrínyi Ilona utca 12.
11Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium 1811119700 Szombathely, Nagykar utca 1-3.
12Vas Megyei SZC Oladi Technikum 1811129700 Szombathely, Simon István utca 2-6.
13Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum 1811149600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2.
14Vas Megyei SZC Tinódi Sebestyén Gimnázium 1811199600 Sárvár, Móricz Zsigmond utca 2.

 

OID azonosítóSzervezet / intézmény azonosítójaSzervezet / Intézmény szerepe az ERASMUS+ mobilitásbanHivatalos névTelepülés
E1026169605487-ORG-00002KonzorciumvezetőVas Megyei Szakképzési CentrumSzombathely
E1027095805487-ORG-00003Konzorciumi tagVas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és KollégiumSzombathely
E1027097805487-ORG-00004Konzorciumi tagVas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző IskolaCelldömölk
E1027098305487-ORG-00005Konzorciumi tagVas Megyei SZC Savaria Technikum és KollégiumSzombathely
E1000171805487-ORG-00006Konzorciumi tagVas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző IskolaSárvár
E1011980805487-ORG-00007Konzorciumi tagVas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző IskolaSzombathely
E1012609805487-ORG-00008Konzorciumi tagVas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai TechnikumSzombathely
E1009629105487-ORG-00009Konzorciumi tagVas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és KollégiumSzombathely
E1027133105487-ORG-00010Konzorciumi tagVas Megyei SZC Sárvári Tinódi GimnáziumSárvár
E1014905505487-ORG-00011Konzorciumi tagVas Megyei SZC III. Béla Technikum és KollégiumSzentgotthárd
E1023036705487-ORG-00012Konzorciumi tagVas Megyei SZC Oladi TechnikumSzombathely
E1016240405487-ORG-00013Konzorciumi tagVas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és KollégiumCsepreg
E1027289105487-ORG-00014Konzorciumi tagVas Megyei SZC Rázsó Imre TechnikumKörmend
E1000407705487-ORG-00015Konzorciumi tagVas Megyei SZC Sárvári Turisztikai TechnikumSárvár
E1007891605487-ORG-00016Konzorciumi tagVas Megyei SZC Gépipari és Informatikai TechnikumSzombathely

 

Disszemináció

Forrás: Blog.hu

 

Disszemináció 5 Ws modell alapján

        Forrás: stockfresh.com

 

Miért terjesszük a projekt eredményeit?

  • tudatosság-növelés miatt;
  • a projekt hatása így még nagyobb lehet;
  • a célcsoportokat és az érintetteket így jobban be lehet vonni;
  • egy megoldás vagy tudás megosztása mások hasznára lehet;
  • hatással lehet a szakpolitikára és a gyakorlatra;
  • új kapcsolatokat alakíthatunk

 

Mit osszunk meg?

  • Kézzelfogható eredményeket: például egy jól működő eljárást egy adott probléma megoldására; gyakorlati eszközt vagy terméket (pl. kiadvány); kutatási beszámolókat és tanulmányokat; jó gyakorlatokat és esettanulmányokat; értékelő beszámolókat; hírlevelet vagy szóróanyagot.
  • Nem kézzelfogható eredményeket: például a résztvevők által elsajátított tudást vagy tapasztalatot; nagyobb kulturális tudatosság elérését a résztvevőkben; idegen nyelv elsajátítása. Ezek nehezebben mérhetők, itt hasznos lehet kérdőívet, interjút vagy önértékelést használni.

 

Kinek ?

  • a résztvevőknek;
  • az érintetteknek, szakértőknek, az adott területen dolgozóknak;
  • döntéshozóknak helyi/regionális/nemzeti vagy európai szinten;
  • a sajtónak és a médiának;
  • a nagyközönségnek.

Hogyan? - Próbáljuk a legjobb megoldást megtalálni: minden új ötlet fontos!

  • az EU-s disszeminációs platformon való közzététellel;
  • a iskola és/vagy a centrum honlapján, közösségi médiában, blogján;
  • a rendezvények, találkozók, workshopok, kiállítások alkalmával;
  • célzott írásbeli anyagokkal sajtóban, hírlevelek, sajtóközlemények, szórólapok, kiadványok formájában;
  • az audiovizuális médián keresztül, mint rádió, tévé, youtube videó, flickr, klippek, appok, podcastok;
  • meglevő kapcsolatok és hálózatok kihasználásával.

 

Az eredmények terjesztése és széles körű hasznosítása egy jó projektnél több szempontból is előnyös: a projektben részt vevő partnerek jó híre nő; növeli az adott téma, társadalmi probléma, célcsoport iránti figyelmet; a szervezet felkeltheti az érdeklődők figyelmét.

 

Mikor? - Már a projekt tervezésénél se felejtsük el, aztán a projekt során, illetve a projekt támogatási időszaka után is tervezzünk vele.

  • reális és tartható terveket készítünk, amikor a célcsoportokat és a határidőket kijelöljük;
  • a disszeminációs tervet a projekt életciklusához alakítjuk ki;
  • a terv maradjon rugalmas, hogy majd a projekt során a valósághoz lehessen igazítani.

A projekt előtt meghatározzuk, milyen hatást szeretnénk elérni, figyelembe véve, hogy kiknek és milyen módon kívánjuk a eredményeit terjeszteni.

A projekt közben életciklusának megfelelően; keressük meg a megfelelő médiát; iktassunk be rendszeres tevékenységeket, figyeljük a hatást a célcsoporton; vonjunk be másokat, ha úgy látjuk, rajtuk keresztül új területeket vagy felhasználókat is elérünk.

A projekt után ötleteljünk a további lehetséges együttműködésen; értékeljük a hatást és az elért eredményeket; keressük meg a megfelelő médiát.

 

Disszemináció célja

Az eredményeinek széles körű terjesztését, hasznosítását és láthatóságát jelenti a nemzeti és európai szakpolitika irányelvek és rendszerek megvalósításával és formálásával.

 

Az eredmények hasznosítása = a projekt kimeneteinek terjesztése

Az Erasmus+ programban beadott pályázatoknál meg kell határoznunk, hogy a mobilitás során végzett feladatunkat, szerzett eredményeinket, tapasztalatainkat hogyan és milyen módon terjesszük és tegyük mindenki számára elérhetővé.

 

Célcsoportok

A disszemináció közvetlen célcsoportját a felhasználók, valamint a szakmai partnerek jelentik.

 

A legfontosabb terjesztési szintek:

  • saját intézményen belül
  • az intézmény szűkebb / tágabb környezetében
  • projektpartnerek körében
  • a település szintjén
  • regionálisan
  • országos szinten
  • nemzetközi szinten
  • képzési szektor szintjén
  • munkaerő-piaci szektor szintjén

 

Közvetlen célcsoportok:

  • diákok
  • tanárok
  • szülők
  • fenntartó
  • partnerek

 

Közvetett célcsoportok:

  • szakmai szervezetek
  • más KIM fenntartása alatt lévő iskolák
  • regionális szervezetek
  • hazai civil szervezetek
  • média

 

Disszeminációs tevékenységek, eszközök, üzenet, csatornák

A konzorcium eredményeinek megosztása a teljes mobilitási program során.

A legfőbb célunk, hogy minél több emberhez eljussanak a megfelelő információink a különböző csatornákon, hogy bemutathassuk előkészületet, a program megvalósítását és az elért eredményeket.

Eredmények megosztására használt eszközeink:

  • tanulói, oktatói beszámolók
  • osztályfőnöki órák
  • iskolai események
  • személyes beszélgetések, találkozók
  • előadások, konferenciák, szemináriumok
  • workshopok, továbbképzések
  • kiállítások, vásárok
  • tévé, rádió
  • közösségi média
  • faliújság, információs állvány
  • elektronikus média
  • szórólapok, brosúrák, hírlevél
  • írott sajtó, cikkek
  • kiadványok
  • hírek, írott sajtó, cikkek, sajtótájékoztató, sajtóközlemény
  • szabadidős programok
  • értekezletek
  • tanári tájékoztatások
  • online meetingek
  • informális közösségi online csoportok
  • e-kréta

Forrás: Simon Boglárka/TKA/Erasmus+/Segédanyagok a disszeminációhoz/

A sikeres bloggolás trükjei

 

Üzenet

   „A jövő azoké, akik felkészülnek rá a jelenben.” – Közmondás

 

Szerezz nyelvi és szakmai gyakorlatot, nemzetközi elismertséget az ERASMUS + programmal Európában

A mobilitás során létrejött eredmények világos, közérthető megfogalmazása a hatékony disszemináció elengedhetetlen alapfeltétele.

A disszemináció tartalmának meghatározásakor figyelembe kell venni a célcsoportokat, ezért a közvetítendő tartalmak bemutatásának módja az egyes felhasználói csoportok számára eltérő, sőt szükségképpen különböző kell, hogy legyen.

Az üzenet egyszerű, tartalmában és nyelvezetében a célcsoportra szabott, reális információkat közvetítsen.

Mi a jelentősége a projektnek, mit várunk el eredményként.

Projekt során elért eredmények és események.

Tanulságok, dilemmák.

 

Csatorna

Mivel a különböző csatornáknak más-más előnyük és hátrányuk van, központi kérdés az adott célnak legmegfelelőbb csatorna kiválasztása.

  • Hírlevél, újságcikkek, sajtóközlemény: Figyelemfelkeltés, szemléletformálás
  • Beszámolók, szakmai cikkek, honlap: információk átadása a projektről
  • Konferenciák, előadások, találkozók: Projektszakmai eredményeinek bemutatása, partner -és, kapcsolatépítés

 

Projekt eredményeinek bemutatása, partner-és, kapcsolatépítés

Forrás: EGER Disszeminációs előadás FINAL

   Időterv

A projekt teljes időtartama alatt folyamatosan, figyelembe véve a projekt fázisait és a konzorcium tagjainak részvételét a mobilitásban.

 

Disszeminációs terv

Hatás és fenntarthatóság: Disszeminációs terv készítése egy projekthez segíthet abban, hogy a projekt hatása minél nagyobb és hosszabb távú legyen a résztvevők, partnerek, érintettek körében.

A disszeminációs terv:

  • összehangolja, optimalizálja az elemeket;
  • tervezhetővé teszi a megvalósítást;
  • biztossá teszi a végrehajtást;
  • biztosítja a mérhetőséget, számonkérhetőséget;
  • szem előtt tartja a célkitűzéseket.

 

Projekt fázisDisszemináció szintjeMotiváció elemei: várható előnyökDisszemináció célcsoportjaiDisszemináció hatása: az információk kiválasztásáhozDisszemináció módszerei: kommunikációs formák csatornák

Tervezés

 

konzorcium

iskolák

partnerek

Tempus

Diákok és tanárok idegen nyelvi fejlesztése külföldi környezetben.

 

Nemzetközi kapcsolatrendszer élénkítése. (rövid és középtávon)

 

Szakmai elismertség növelése. (rövid, közép és hosszútávon)

 

Diákjaink és tanáraink számára naprakész szakmai tudás biztosítása a nemzetközi gyakorlatok által. (rövid, közép és hosszútávon)

diákok

oktatók

szülők

centrumdolgozók

partnerek

támogatók

érdeklődők

szervezetek

 média

 

Figyelemfelkeltés, szemléletformálás információk átadása a projektről

A projekt szakmai eredményeinek bemutatása, partner és kapcsolatépítés

Közvetlenül az eredményekre épülő:

konferenciák, előadások, találkozók: tájékoztatók, workshopok

 

Közvetett kapcsolatokra épülő:

hírlevél, újságcikkek, sajtóközlemény,

beszámolók, szakmai cikkek, honlap

 

Előkészítés

 

Kivitelezés, megvalósítás

Befejezés, zárás

 

Utánkövetés

 

Nemzetközi tapasztalataink

Nemzetközi tapasztalataink során fontos volt a nyelvgyakorlat, a szakmai, digitális ismeretek fejlesztése mellett a kapcsolatteremtés, az együtt gondolkodás, jógyakorlatok, új tanulási, oktatási módszerek, gyakorlati eljárások megismerése és a programok disszeminációja.

 

Pályázat típusPályázati kódszámPályázat neveCélország/városDátum (év)Iskola
HatártalanulHAT-20-03-0337A magyar történelem jeles helyszínei DélvidékenSzerbia2022.05.17-21.Vas Megyei SZC 
Sárvári Turisztikai Technikum
HatártalanulHAT-20-03-0283Történelmi felfedezőút a DélvidékenSzerbia2022.05.14-18.

Vas Megyei SZC

Hefele M. Szakképző Iskola

HatártalanulHAT-20-03-0228Tündérkert_01Románia2021.09.13-19.Vas Megyei SZC
Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum
HatártalanulHAT-20-03-0229Tündérkert_02Románia2021.09.13-19.Vas Megyei SZC
Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum
HatártalanulHAT-19-02-0288Informatikáz(z)unk a magyar és délvidéki tájakon)Szerbia2021.09.13-17.Vas Megyei SZC
Gépipari és Informatikai Technikum
HatártalanulHAT-20-02-0047Délvidéki várak-közös múltunk hajszálgyökerei nyomábanSzerbia2021.09.14-21.Vas Megyei SZC 
Puskás Tivadar Szakképző Iskola,
Határtalanul2021.09.28-10.12.
Erasmus+2019-1-HU01-KA102-060146Tanulói mobilitásOlaszország - Milano2022.03.6-27.Vas Megyei SZC 
Puskás Tivadar Szakképző Iskola
Erasmus+2020-1-HU01-KA102-078151Tanulói mobilitásOlaszország - Milano2022.10.09-30.Vas Megyei SZC
Oladi Technikum
Erasmus+2019-1-HU01-KA102-060348Oktatói és tanulói mobilitásOlaszország - Milano2022.11.06-27.Vas Megyei SZC 
Gépipari és Informatikai Technikum
2022.10-20-30.
Akkreditált Erasmus+ 2021-1-HU01-KA121-VET-000005487Tanulói mobilitásCiprus - Phafos2022.06.06-17.Vas Megyei SZC 
Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium
Németország- Berlin2022.06.06-17.Vas Megyei SZC 
Savaria Technikum és Kollégium
Spanyolország -Mallorca2022.06.27-07.08Vas Megyei SZC 
III. Béla Technikum
Spanyolország -Mallorca2022.09.05-16.Vas Megyei SZC
Oladi Technikum
Németország - Drezda2022.10.30-11.12.Vas Megyei SZC
Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum
Olaszország - Miláno2022.11.20-12.03.Vas Megyei SZC 
Savaria Technikum és Kollégium
Olaszország - Miláno2022.11.13-11.26.Vas Megyei SZC 
Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégium
Ciprus- Phafos2022.11.07 - 18.Vas Megyei SZC 
Savaria Technikum és Kollégium
Lengyelország - Rzeszow2022.10.23-11.05.Vas Megyei SZC 
Sárvári Turisztikai Technikum
Csehország - Prága2022.11.13 - 26.Vas Megyei SZC
Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum
Olaszország - Miláno2023.02.06-17.Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium
Olaszország - Miláno2023.05.04-15.Vas Megyei SZC
Horváth B. Közgazdasági és Informatikai Technikum
Németország - Drezda2023.05.08-19.Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum
Oktatói mobilitásOlaszország-Celano2022.04.11-15.Vas Megyei SZC 
Savaria Technikum és Kollégium
Írország-Dublin2022.04.04-15.Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, 
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai,
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum,
Szlovénia-Ljubljana2022.04.04-09.Vas Megyei SZC Nádasdy Technikum és Kollégium
Németország-Drezda2022.07.11-22.Vas Megyei SZC Oladi Technikuma
Málta-St.Julians2022.06.27-07.08Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, 
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikum,
Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskola, 
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium, 
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola, 
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó, 
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola
Írország-Athlone2022.05.23-27.Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum, 
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium,
Írország-Dublin2022.05.09-05.13.Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikum,
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó, 
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskola,

                                                                                                                                                                                                                                                             

ERASMUS+ Mobilitás programban
a Vas Megyei Szakképzési Centrum 
munkacsoporttagjai
Szentgyörgyvári Róbertkancellárinfo@vmszc.hu
Rettegi Attilafőigazgatóinfo@vmszc.hu
Birosz Pál Tamásfőigazgató-helyettes
szakmai vezető
birosz.pal.tamas@vmszc.hu
Szabó Zoltángazdasági vezetőszabo.zoltan@vmszc.hu
Kiss-Bauer Szilviaprojektmenedzserkiss.bauer.szilvia@vmszc.hu
Nagy Zsanettszakképzési ügyintéző
ERASMUS+ ügyintéző
nagy.zsanett@vmszc.hu
Varga Andreagazdasági ügyintézővarga.andrea@vmszc.hu

                    

A disszemináció során alkalmazott tájékoztatási módok, felületek
IntézményTájékoztatási módok, felületekTájékoztatás felelőse, gazdájaElérés módjaElérhetősége
VMSZChonlaperasmus +  munkacsoportonlinehttps://www.vmszc.hu
VMSZCfacebook oldalerasmus +  munkacsoportonlinehttps://facebook.vmszc.com
Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskolahonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://barabas-sarvar.hu/
Vas Megyei SZC Barabás György Műszaki Szakképző Iskolafacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/profile.php?id=100057586024604
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskolahonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.eotvoscell.hu/
Vas Megyei SZC Eötvös Loránd Szakképző Iskolafacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/profile.php?id=100021281034130
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttp://gepipari.hu/
Vas Megyei SZC Gépipari és Informatikai Technikumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/GepipariSzombathely
Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskolahonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://hefele.edu.hu/
Vas Megyei SZC Hefele Menyhért Szakképző Iskolafacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/pages/Hefele-Menyh%C3%A9rt-Szakk%C3%A9pz%C5%91-Iskola-Szombathely/500032576703199
Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.hbsz.edu.hu/
Vas Megyei SZC Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Technikumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/hbsz.szhely
Vas Megyei SZC III. Béla Technikum és Kollégiumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://bela-szgotth.edu.hu/
Vas Megyei SZC III. Béla Technikum és Kollégiumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/belasztg
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégiumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.vas.keriszombathely.hu/
Vas Megyei SZC Kereskedelmi és Vendéglátó Technikum és Kollégiumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/orlayszombathely
Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégiumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://ntszki.hu/
Vas Megyei SZC Nádasdy Tamás Technikum és Kollégiumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/pages/N%C3%A1dasdy-Tam%C3%A1s-K%C3%B6zgazdas%C3%A1gi-Informatikai-Szakk%C3%B6z%C3%A9piskola-%C3%A9s-Koll%C3%A9gium/466500307179805
Vas Megyei SZC Oladi Technikumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://oladi.edu.hu/
Vas Megyei SZC Oladi Technikumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/profile.php?id=100043397214363
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégiumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.ptszki.hu/
Vas Megyei SZC Puskás Tivadar Szakképző Iskola és Kollégiumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/vmszc.puskas
Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.razso.hu/
Vas Megyei SZC Rázsó Imre Technikumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/razsokormenddiak2016
Vas Megyei SZC Sárvári Tinódi Gimnáziumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.sarvaritinodi.hu/
Vas Megyei SZC Sárvári Tinódi Gimnáziumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/sarvaritinodi
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.sarvaritechnikum.hu/
Vas Megyei SZC Sárvári Turisztikai Technikumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/SarvariTurisztikaiTechnikum2020
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégiumhonlapigazgató, honlapfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.savaria-szki.hu/
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégiumfacebook oldaligazgató, facebookfelelős, erasmus iskolai munkacsoportonlinehttps://www.facebook.com/savariatechnikum
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamarahonlapszakképzési csoport honlap felelősonlinehttps://vmkik.hu
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamarafacebook oldalszakképzési csoport facebook felelősonlinehttps://www.facebook.com/vasikamara
EUROPEA - honlapEUROPEAEUROPEA szervezet nemzetközi oldalaonlinehttps.//www.europea.org/
EUROPEA - facebook oldalEUROPEAEUROPEA szervezet facebook oldalaonlinehttps.//www.facebook.com/EUROPEA.International-419162528179180/?ref=ts&fref=ts
EPALEe-Platform for Adult Learning in EuropeEPALE hivatalos oldala onlinehttps.//ec.europea.eu/epale/hu
SchooleducationgatewaySchooleducationgateway Schooleducationgateway  hivatalos oldalonlinehttps.//www.schooleducationgateway.eu/hu/pub/index.htm
E-twinningE-twinningAz európai iskolák közösségeonlinehttps.//www.etwinning.net
Pályaválasztási kiállítás és képzési vásárVMSZC + 14 iskolaigazgató, erasmus iskolai munkacsoportnyomtatott

 

 

Iskolák bemutatkozó területe

Iskolai hirdetőtáblákVMSZC + 14 iskolaigazgató, erasmus iskolai munkacsoportnyomtatott

 

 

Hirdető táblák

Iskolai nyílt napokVMSZC + 14 iskolaigazgató, erasmus iskolai munkacsoportfilm, nyomtatott anyag

 

 

Video film, iskolai tájékoztató anyag

Iskolai pályaorientációs programokVMSZC + 14 iskolaigazgató, erasmus iskolai munkacsoportfilm, nyomtatott anyag

 

Video film, iskolai tájékoztató anyag

Forrás:

  • DEOR útmutató: Erasmus+ Programme Guide, Annex II, Készítette az NCSSZI Erasmus+ Ifjúsági Programiroda
  • https://bagolyildiko.eu 13 disszeminációs tipp Erasmus+ pályázóknak
  • EGER Disszeminációs előadás FINAL: Disszeminációs tréning ppt.
  • E+_projektmenedzser_kézikönyv_halad_09_25.indd

 


 

The institutions of the Vas County Vocational Training Center (9700 Szombathely, Akacs Mihály utca 8-10.)

See tables above!

Why disseminate project results?

To raise awareness;
The impact of the project can be increased;
Target groups and stakeholders can be better involved;
Sharing a solution or knowledge can benefit others;
It can influence policy and practice;
New connections can be made

What to share?

Tangible results: for example, a well-functioning procedure to solve a given problem; a practical tool or product (e.g. a publication); research reports and studies; good practices and case studies; evaluation reports; newsletter or leaflet.
Intangible results: for example, knowledge or experience acquired by participants; increased cultural awareness among participants; acquisition of a foreign language. These are more difficult to measure, and it may be useful to use a questionnaire, interview or self-assessment.

For whom?
the participants;
stakeholders, experts, people working in the field;
decision-makers at local/regional/national or European level;
the press and media;
the general public.
How? - Let's try to find the best solution: every new idea counts!
by publishing on the EU dissemination platform;
on the school and/or centre's website, social media, blog;
during events, meetings, workshops, exhibitions;
with targeted written materials in the press, in the form of newsletters, press releases, leaflets, publications;
through audiovisual media such as radio, TV, YouTube videos, flickr, clips, apps, podcasts;
by exploiting existing contacts and networks.

Dissemination and wide use of results is beneficial for a good project in several ways: it increases the reputation of the partners involved in the project; it increases attention to the given topic, social problem, target group; the organization can attract the attention of interested parties.

When? - Don't forget it when planning the project, and then plan with it during the project and after the project's funding period.
we make realistic and sustainable plans when we designate target groups and deadlines;
we develop the dissemination plan for the project's life cycle;
the plan should remain flexible so that it can be adjusted to reality during the project.
Before the project, we determine what kind of impact we want to achieve, taking into account who we want to disseminate the results to and how.

During the project, according to its life cycle; find the right media; include regular activities, monitor the impact on the target group; involve others if we see that we can reach new areas or users through them.

After the project, we brainstorm on possible further cooperation; evaluate the impact and the results achieved; find the right media.

Dissemination objective

It means the wide dissemination, utilization and visibility of your results by implementing and shaping national and European policy guidelines and systems.

Utilization of results = dissemination of project outputs
In applications submitted to the Erasmus+ program, we must determine how and in what way we will disseminate and make available to everyone the tasks, results and experiences we have carried out during our mobility.

Target groups

The direct target group of dissemination is the users and professional partners.

The most important dissemination levels:

within one's own institution
in the narrower / wider environment of the institution
among project partners
at the level of the settlement
regionally
nationally
internationally
at the level of the training sector
at the level of the labour market sector

Direct target groups:

students
teachers
parents
maintaining
partners

Indirect target groups:

professional organisations
schools maintained by other KIM
regional organisations
domestic civil organisations
media

Dissemination activities, tools, message, channels

Sharing the results of the consortium throughout the entire mobility programme.

Our main goal is to reach as many people as possible with the appropriate information through different channels, in order to present the preparation, the implementation of the programme and the results achieved.

Our tools for sharing results:

student and teacher reports
classroom lessons
school events
personal conversations, meetings
lectures, conferences, seminars
workshops, further training
exhibitions, fairs
television, radio
social media
wall bulletin board, information stand
electronic media
flyers, brochures, newsletter
written press, articles
publications
news, written press, articles, press conference, press release
leisure programs
meetings
teacher information
online meetings
informal community online groups
e-chalk

 

Message

The future belongs to those who prepare for it in the present.” – Proverb

Gain language and professional practice, international recognition with the ERASMUS + program in Europe

A clear, understandable formulation of the results achieved during mobility is an essential prerequisite for effective dissemination.

When determining the content of dissemination, the target groups must be taken into account, therefore the way of presenting the content to be conveyed must be different for each user group, and even necessarily different.

The message should be simple, tailored to the target group in its content and language, and convey realistic information.

What is the significance of the project, what do we expect as a result.

Results and events achieved during the project.

Lessons learned, dilemmas.

Channel

Since different channels have different advantages and disadvantages, the central issue is choosing the channel that best suits the given goal.

Newsletter, newspaper articles, press release: Raising awareness, shaping attitudes
Reports, professional articles, website: providing information about the project
Conferences, presentations, meetings: Presentation of project results, partner and relationship building

 

Timetable:

Continuously throughout the entire duration of the project, taking into account the project phases and the participation of consortium members in the mobility.

Dissemination plan

Impact and sustainability: Preparing a dissemination plan for a project can help ensure that the project's impact is as large and long-term as possible among participants, partners, and stakeholders.

The dissemination plan:

coordinates and optimizes the elements;
makes implementation planable;
makes implementation secure;
ensures measurability and accountability;
keeps the objectives in mind.

 

Our international experiences
In addition to language practice and the development of professional and digital skills, our international experiences have also included networking, collaborative thinking, learning about good practices, new learning and teaching methods, practical procedures, and the dissemination of programs.

    Disszeminációs terv - 2023.06. hó.pdf

Letöltés

    Disszeminációs terv - 2023.09. hó.pdf

Letöltés

    Mobilitás értékelés sablon powerpoint - 2023.pdf

Letöltés

    Mobilitás értékelés útmutató diákoknak - 2023.pdf

Letöltés

    Mobilitás értékelés útmutató oktatóknak - 2023.pdf

Letöltés

    Mobilitás értékelés, minőségbiztosítás - 2023.pdf

Letöltés

    Oktatoi_oenertekeles_2023_10.ho.pdf

Letöltés

    Tanuloi_oenertekeles_2023.pdf

Letöltés

    Vas Megyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2021.pdf

Letöltés

    Vas Megyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2023.05. hó.pdf

Letöltés

    Vas Vármegyei SZC nemzetköziesítési stratégia - 2023.10. hó.pdf

Letöltés

    VMSZC_disszeminációs tev_20230605.docx

Letöltés

Partnereink

SZC logo

Vas Vármegyei Szakképzési Centrum


Vas Vármegyei Szakképzési Centrum Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium

9735 Csepreg, Rákóczi u. 13-15.

Telefon: +3694565040

E-mail: csepreg@ntszki.hu

OM azonosító: 203062


2025Vas Vármegyei Szakképzési Centrum Nádasdy Tamás Technikum és Kollégium